Dag 8 Venetie

Dag 8 Venetië,

Om half 11 de bus gepakt om richting Venetië te gaan. Dit is nogal een onderneming aangezien we ook nog ergens over moesten stappen om uiteindelijk met de ferry van Sabbioni naar Venetië te varen. Wat een drukte in de bus , mensen stonden tegen elkaar aangedrukt en de chauffeur reed als een gek. Maar wat er ook gebeurde wij zatten lekker op een stoel en lieten alles gemoedelijk langs ons opgaan. Dit was echter van korte duur want Shaffy werd ziek en kotste in de bus. Denk je dat de kinderen groot zijn heb je dit....gelukkig een kotszakje bij de hand en een Duitse meneer met natte doekjes....
Aangekomen in Venetië gelijk een prachtige indruk. We zijn eerst de niet toeristische kant opgelopen om daar alles te bezichtigen.
Ondertussen hadden we ook trek gekregen en even bij de plaatselijke pizzeria een piza familia gekocht. We vonden het zo goedkoop en besloten toen maar een familia pizza te nemen omdat ons gezegd was alles is zo duur. Nou deze tent dus niet...we hadden voor 8 euro een pizza met doorsnee van 50 cm...foto volgt.
We hebben ook een bezoek gebracht aan het beroemde Mario polo plein en daar kon je over de mensen lopen. Veel gondels gezien en door tientallen smalle straatjes gelopen ( weg kwijt ondanks plattegrond). Ook nog een rondvaart met de boot langs meerdere eilandjes van Venetië gedaan.
'Savonds met verkeerde boor terug gegaan ...oeps zatten we ineens op een ander eilandje...we herkende niks meer. Uit eindelijk via via terug gegaan en weer op de bus gestapt naar Lido di Jesolo...helemaal stuk maar wel erg genoten en veel gezien.
( Shaffy is erg ziek geworden in de nacht en we maken ons erg zorgen. Hij blijft maar overgeven en is erg slap en geef weinig tot geen reaktie. We hopen dat dit goed gaat komen)

Pa en ma

Shaffy wagenziek dat was zielig, misschien dat het van de warmte en drukte kwam. Hopelijk gaat het nu wat beter! Te gek Venetië met alles erom heen lijkt ons echt te gek. Wat spannend en ondernemend zijn jullie.