Dag 3 Everglades

Dag 3

Om 08.30vertrokken we uit Marathon Key richting de Everglades opzoek naar alligators. Bij ons vertrek moesten we door het water lopen opzoek naar onze auto. Het had sinds lange tijd geregend en de rivier waarin ons botel bootje lag was behoorlijk uit zijn oevers getreden. Schoenen uit en schoenen aan en we waren weer onderweg.
Onze eerste stop was om te ontbijten en de auto vol te gooien met benzine. Uhhh wat moet er eigenlijk in....uiteindelijk maar bellen om geen risico te lopen en de auto af te tanken.
Aangekomen bij een alligator farm waar ook slangen volop aanwezig waren. Naar een show en ruime uitleg over het leven van deze dieren op weg gegaan naar de airboat om zelf op alligator jacht te gaan. Gaaf gaaf....we vlogen over het water en onze bestuurder maakte de meest gave bochten. Alligators, schildpadden slangen en prachtige vogels gezien. Geweldige ervaring.
We zijn weer verder gegaan met de auto over route 41 dwars door de Everglades. Uiteindelijk gestopt bij het Nationale Park van de Everglades om hier een rondtoer te maken onder begeleiding van een gids. Twee uur lang zijn we over en door de Everglades gegaan met onze Tammie uit Miami (onze gids). Allemaal te veel om nu te schrijven maar deze houden jullie te goed.
Vanuit het Nationale park richting Bonita Spring gereden en onderweg gebeld met het motel dat we niet op tijd konden inchecken. Gelukkig was dit geen probleem ze lieten gewoon de deur open en er werd medegedeeld dat we kamer 18 hadden en morgen maar moesten afrekenen. Elke keer weer zijn we verbaasd over de beleefdheid van deze Amerikanen.
Terwijl we richting Bonita Spring rijden komen we nog langs Amerika's kleinste postkantoor en uiteraard even de tijd genomen om het vast te leggen op foto.
Inmiddels wel erge trek gekregen dus opzoek gegaan naar eettentje. Dit keer belanden we bij Taco Bell(net zoiets als mcDonald maar dan Taco of Burritos). Overal zijn er eettentjes langs de weg variërend van friet, kip,taco,burgers ect ect..Zodra buiten het natuurgebied komt is er wel wat te eten....
Morgen weer een dag...........Nu moe maar voldaan...
(lees de taal fouten maar gewoon voorbij we hebben geen zin om me ons daar nu druk over te maken)
Liefs van ons .......En leuk alle reactie's die we ontvangen

evelien drost

Hey dames, wat een indrukken doen jullie op en wat een tempo houden jullie erin. Ben zeer benieuwd naar de live verslagen. Wat een ervaring. Doe voorzichtig en geniet van de komende dagen.
Kus, je schone zuster xx

Joyce

Heel leuk mama!!! Geniet ervan!
Pas op met al die beesten daar ????

Loveyou xx

Dennis

Super gaaf hoor! Leuke foto's ook. Vooral Sloppy Joe's in de Keys, hoop dat jullie daar ook binnen zijn geweest. Schijnt best gezellig te zijn.