Clearwater, Belleair,Palm Harbor, Homosassa

Dag 5

Naar een korte nacht gauw opzoek gegaan naar koffie en deze heerlijk op het strand van Redington Beach opgedronken.
Om 08.15 uurgauw weggereden, uit ons niet al te beste hotel, in de richting van Clearwater. Onderweg een stop gemaakt en even het strand opgelopen om schelpen te zoeken voor mijn kanjer. Prachtige schelpen gevonden en nu maar hopen dat ik ze mee naar Nederland mag nemen in het vliegtuig. Gauw weer verder gegaan, donut gegeten, een uur gekletst met 2 oude dames, die daar woonden, en daarna reden we Clearwater binnen. Eerst onze auto geparkeerd voor een paar dollar om eerst maar eens te gaan kijken wat er te beleven viel. Nou dat was al snel duidelijk en we zijn gelijk terug gegaan naar de auto om de parkeerautomaat maar even goed te vullen.
In Clearwater gelijk het strand op om bij de strandhuisjes te gaan kijken en foto's te maken. Daarna naar de pier gegaan die behoorlijk ver de zee in liep. Zodra iets mooi is om te bezichtigen moet je wel betalen(niet veel maar toch). Aan het einde van de pier stonden mensen te vissen en een pelikaan zat keurig te wachten totdat hij zijn maaltje kreeg. Prachtig gezicht allemaal en heerlijk uitgewaaid. inmiddels liep de temperatuur aardig open hadden we zin in een ijsje. Nou je raad het al.....zelfs het kleinste ijsje was giga groot en lekker...echte stukken brownie en noten..
Op een gegeven moment zijn we richting de haven gelopen en daar zagen we HET liggen.. Een prachtige gele powerboot met de naam Thriller. Wat er ook zou gebeuren we wilden niet weg uit Clearwater zonder mee geweest te zijn met dit gele monster. Kaartjes gekocht en over 20 minuten zouden we vertrekken.Terwijl we stonden te wachten kwam er een man met zijn zoontje(jaartje of 14) en voor de rest geen mensen nog. We moesten wachten totdat er minstens nog 4 personen bij kwamen anders gingen we niet varen. We hadden niet eens de tijd om teleurgesteld te zijn want de man met de zoon trok zijn beurs en tikte even de prijs voor de ontbrekende mensen af. Zo zei hij dames eerst dan kunnen we gaan...WOWWW eerst rustig de haven uit en toen vol gas met 60 mijl(100km)per uur denderend over de golven op de open zee. Gaaf en zo ongelooflijk hard vlogen we over het water met sprongen van ik weet niet hoe hoog. Op de open zee mocht een van ons ook een stukje varen ...nou dat lieten we zoontje lief maar doen want wij waren allang dankbaar dat de boottocht door ging. Ruim een uur zijn we op de open zee geweest en zo genoten. Ik (Francien) was aan de zijkant gaan zitten voor het geval ik zeeziek zou worden nou ik had er niet eens de tijd voor zo snel gingen we. Toen we de haven weer in zouden varen maakte onze chauffeur nog even een rondje langs de huizen van Belleair aan de kustlijn en kon ons ook precies vertellen wie er woonden..o.a. Denzel Washington
Bij terug komst in de haven eerst even een poging gedaan om droog te worden want we waren werkelijk zeik nat althans ik was zeiknat Lex had het er nog redelijk van afgebracht.
Vanuit Clearwater doorgegaan naar Belleair om daar de mooie huizen van de andere kant te bekijken.
Met nog een brede grijns op onze gezichten uiteindelijk door gereden naar Palm Harbor om daar een kijkje te nemen. We zijn heel even op de memoriam pier geweest. Op de zijkant van de pier waren allemaal kleine houtenbordjes geschroefd van mensen en dieren die gestorven zijn en daar gestrooid zijn(kort bezoekje dus).
Het was inmiddels al vrij laat dus hebben we koers gezet naar Homosassa. Wat een prachtig giga groot huis voor ons alleen. Drie badkamers en vijf slaapkamers...inpandige garage en een giga keuken(we gaan niet koken) en dan heb ik het niet eens over de woonkamer......foto's volgen nog... Na aankomst gauw naar het water gelopen waar dit vakantiepark aanligt en foto gemaakt van de zonsondergang....
Morgen willen we een bezoek brengen aan het wildlife state park....