Homosassa, Daytona Beach

Dag 8

Om 7 uurweer fris en fruitig opgestaan en snel aan de koffie met een donut en in de kleren. De temperatuur is al hoog maar het oogt zeer donker en dreigend.
Toch even lastig wat we gaan doen. Als hier onweer uitbreekt willen we niet op het open water zitten. Als het hier te keer gaat schijnt dat behoorlijk heftig te zijn en we hebben geen zin om risico te nemen.
Uit eindelijk besloten om ons plan om te gooien en een airboat te huren met een BoB(de naam van onze bestuurder was ook Bob).
Op deze manier konden we ook de rivier afzakken naar de zee maar waren we veel korter onderweg en hadden we iemand met veel ervaring bij ons..Bob wist ook waar de dolfijnen zaten maar gaf geen garantie dat ze thuis waren... Prachtig om op deze manier de Homosassa River te zien. Prachtige vogels en mooie natuur met hier en daar kleine eilandjes waar kleine huisjes staan waar mensen leven zonder stroom en alleen met een boot bereikbaar zijn. Een heel stuk vol gas over gras en water zo heerlijk is dat en dan ineens de open zee(Gulf of Mexico). Helaas waren de dolfijnen vandaag niet thuis en geen zin om te spelen zoals bob zei. Naar een aantal rondjes op open zee weer terug gegaan de River over naar de haven. Nog heerlijk nagenietend zijn we aan het water een poos gaan vissen wat ons overigens steeds beter afgaat. Terwijl we stonden te vissen hadden we maar bedacht om thuis de spullen in te gaan pakken en al richting Daytona Beach te rijden. op deze manier hebben we meer tijd morgen om daar nog van alles te zien.
Spullen in de tassen gepropt en de belangrijke zaken weer apart bij ons genomen om vervolgens om 15uur weg te rijden naar Daytona Beach.
Hoe dichter we bij Daytona Beach kwamen hoe harder het begon te waaien maar de warmte bleef. Uiteindelijk bereikte we om 18.45uur Daytona een totaal ander omgeving dan waar we vandaan kwamen...snelle motoren en auto's en neon verlichting Even schakelen voor ons maar ook zin om morgen de omgeving te gaan verkennen.
Toen we ons hotel gevonden hadden(s'middags nog geboekt viaBooking.com)ging het mis....Dit hotel was overboekt en het enige wat de eigenaar ons aan kon bieden was een hotel 10 mijl verder..... Oke wat nu..auto aan de kant gezet en via de telefoon gekeken wat de mogelijkheden zijn. Uit eindelijk had Hawaii inn nog een plekje voor ons. We moesten eerst maar boven gaan kijken of we het wel wat vonden want het was van particulieren. Wij naar boven en ergens in een donker hoekje lag onze kamer....op zich is er niks mis mee maar de ligging is iets wat bijzonder.
Gauw een pizza naar binnen gewerkt en dan vroeg slapen om morgen van onze laatste dag te genieten...Wordt nog even spannend wat de invloed van de orkaan die in de buurt van Washington en New York heerst op onze vlucht heeft...
Blij als we ook weer bij onze KANJERS zijn........
Liefs van ons...