Dag 1 Bernkastel

Dag 1 Bernkastel,

Jaaa we zijn gearriveerd aan de costa del mosela( de Moezel).
Om half acht vertrokken uit ons Veen en met volle tank en heel veel zin en erg kleine oogjes richting de Moezel.
We hadden gelijk het vakantiegevoel !! In ons bescheiden ingerichte Annie -Fluts met Shaffy als Tom Tom voorin met de neus tegen het voorruit.
Via Venlo de grens overgegaan en gelijk in de drukte van het vrachtverkeer naar Koblenz. Spannend was het af en toe wel zeker nadat de wegen steiler werden. Onze Tom Tom is al wat verouderd en weet het af en toe niet meer maar des te leuker.. !!! Gelukkig kan Daan fantastisch kaart lezen {not dus ha ha }.
Onderweg bonje met een vrachtauto met een : Duitse trucker: Onze Annie moest en zou aan de kant bergopwaarts maar kon echt niet harder dan 80 pffff... Wat een Duitse BalZak die vent..Was even zweten maar we lieten ons niet opjagen. Later nog wat steiler omhoog en die gingen beter(misschien toch iets eerder terugschakelen).
Via allemaal kleine wegen ineens uit het niets de Moezel en zodoende aantal kilometers langs het water gereden en daar was onze eerste Camperplaats.....Yeahhhhh Super aan het water met stroom, water en wc en een douche. We begrepen van onze Groningse buren dat dit zeker een van de betere Camperplaatsen is.
Het valt ons op dat je op zo'n plek makkelijk contact maakt en mensen erg bereid zijn je te voorzien van goed advies.
Luifeltje uit stoelen naar buiten en heerlijk genieten. 'S avonds op de fiets naar Bernkastel gereden(3km) en op een terras een heerlijk Duitse schnitzel gegeten. We belandden gelijk in een feestje van de plaatselijke Brandweer. Heerlijke live muziek en een zwoele zomeravond Top Top......
Terug naar onze camper-stekkie.... Spelletje Skip-Bo waarvan Daan nu al denkt dat zij gaat winnen :-} :-}

alex

.....te langzaam.....................hahahaha...... had effe een déjà vu

ma

Leuk verhaal klinkt perfect, jammer voor de chauffeur hij past zich maar aan!

Evelien

Geef de volgende keer aan dat je ook je tuintje aan t bijhouden bent. Hij kan toch ook niet alles tegelijkertijd....wil hij nog niet luisteren dan weet ik nog wel wat scheldwoorden....niet zo he tegen me schonezusters!!!