Dag 2 Hauenstein

Dag 2 Hauenstein...

Vandaag eerst voor " ons " doen uitgeslapen en vervolgens werden we blij verrast met de komst van een broodjesbus!!!!! Deze kwam de camperplaats oprijden met een luid gepingel en eenmaal op zijn plekje ging de zijkant open en er ontpopte zich een vitrine met allemaal heerlijke Duitse broodjes.
Na het ontbijt en de nodige koffie hebben we de fietsen weer op de bus gezet en luifel omhoog gedraaid. Half 11 reden we van onze camperplaats af om langs de moezel naar Trier te rijden en vandaar uit richting Karlsruhe. Via de Hunsruck , met veel steile heuvels en diepe dalen om uiteindelijk in Hauenstein uit te komen.
Hauenstein staat bekend om zijn vele schoenenfabrieken maar liefst 33 zoals we hebben begrepen. Daar is trouwens in het dorpje snel weinig van te merken behalve op onze camperplaats naast het schuhmuseum { zie foto :-}. Hauenstein is dus klein en eigenlijk niet veel meer dan een plaatselijke bakker en een kroegje...maar genoeg voor ons voor vandaag.
Zelf gekookt ( braadworst met zwiebelen en sla en om het geheel af te blussen een flesje proseco......). Verder heerlijk genoten van het mooie weer en het\ uitzicht.
Na het eten lekker uitbuiken en op zoek in onze campergids naar een plekje voor morgen.....
Het blijft per dag spannend maar ooohhhh zoooo leuk......